Цього тижня відбувся витік документу, де містився «код» або, як його вважають – секрети алгоритму пошукової системи Google. У документі міститься багато технічної інформації, яка, здається, призначена більше для розробників і технічних спеціалістів компанії, однак є деякі надзвичайно цікаві деталі, про які варто сказати і зафіксувати.
Значення факторів для SEO
Були деякі дебати, чи були документи справжніми чи ні, але вони згадували багато внутрішніх систем і посилалися на внутрішню документацію, але схоже що документ таки справжній, хоча представник Google заявив, що не варто звертати занадто багато уваги на ці документи, оскільки в них немає необхідного контексту. Однак, будь-яка інформація про пошукові фактори – це неймовірно важлива знахідка для будь-якого SEO спеціаліста. Хоча в документі і не вказано, о ці фактори використовуються саме для пошуку і в якій мірі чи з якого вагою. Перейдемо до найцікавіших факторів, які вдалось віднайти серед 14 тисячі параметрів в документах.
Пошукові фактори і сигнали
- Google, очевидно, використовує Chrome для рейтингу сторінок – відстежує, скільки кліків веб-сторінка отримує від користувачів у веб-браузері.
- Google чомусь позначає тегами «невеликі особисті» сайти, здається незрозумілим, як Google визначає, що таке «маленький» або «особистий» веб-сайт, а також немає жодної інформації про те, чому Google позначає веб-сайти цим тегом.
- Google відстежує кліки в пошуку. Navboost має спеціальний модуль, повністю зосереджений на сигналах клацань, які представляють користувачів як виборців, а їхні клацання зберігаються як їхні голоси. Google зберігає, який результат має найдовший клік протягом сеансу.
- Домени з текстом “точної відповідності” можуть погано впливати на пошуковий рейтинг.
- Google має функцію, яку вони обчислюють під назвою «siteAuthority», тобто якийсь аналог пейджранк чи da / dr.
- Google має атрибут під назвою hostAge, який використовується спеціально для «пісочниці» для свіжого спаму під час обслуговування.
- Google зіставляє авторів із об’єктами в базі знань і вони використовують їх у новинах Google. Але ніщо в них не підтверджує, що авторство використовуються в ранжуванні.
- Надмірно оптимізований анкорний текст – особливо коли він постійно використовується для посилань на ваш сайт від третіх сторін – здається, викликає спам-пониження для цих посилань
- Google зберігає щонайменше 20 останніх версій ваших веб-сторінок. Тому, щоб мати «чистий аркуш», вам, ймовірно, потрібно оновлювати його більше 20 разів. Незрозуміло, наскільки значущою зміною сторінка повинна вважатися новою версією
- Розмір шрифту для посилань і товщина для тексту є атрибутами, які відстежує Google. Наявність більших посилань здається більш позитивним, і Google, здається, читає жирний текст інакше, ніж звичайний текст (це також краще для доступності!)
- У Google є оцінка наповнення ключовими словами
- Google відстежує, коли закінчується термін дії доменів, тож вони або вже можуть, або незабаром зможуть знайти зловживання доменом, термін дії якого закінчився
- Якщо сайт містить відео на більш ніж 50% своїх сторінок, він класифікується як відеосайт. Незрозуміло, чи потрібно ці відео індексувати, розміщувати в певній частині публікації чи їх потрібно завантажувати на веб-сайт
- Вміст YMYL («Your Money or Your Life» – фінанси і тп) має власну оцінку рейтингу
- Існує атрибут «золотого стандарту», який, здається, розмежовує вміст, створений людиною, але незрозуміло, як він активується
- AI ніколи не згадується в документі. Немає чіткої згадки про внутрішні посилання як атрибут.
- Три теми мають «білі списки» (вони мають бути схвалені для спільного використання). Це подорожі, Covid і політика. Незрозуміло, чи призначені туристичні сайти для загальної пошукової видачі, розділу Google «подорожі» чи навіть для віджетів, які вони завантажують.
Висновок
Чи використовуються ці фактори і як саме – невідомо, однак ігнорувати цю інформацію не можна: вона підтверджує багато речей, які вже давно були мені відомі і тепер варто думати як і надалі впроваджувати все це в наших стратегіях з просування сайтів.